Hocostore
So sídlom v Hong Kongu a viac ako 2000 predajňami v 50 krajinách sveta, patrí značka hoco. k uznávaným výrobcom mobilného príslušenstva a doplnkov.
Napriek tomu ju na Slovensku ešte donedávna nepoznal nikto.
#výskum
#branding
#dizajn
#programovanie
#copywriting
#ppc reklama
#sociálne siete
#foto & video
Výzva
Našou úlohou bolo uviesť hoco. na, už aj tak preplnený, slovenský trh. Pri nulovom povedomí a konkurencii ostrieľaných hráčov ako Alza, či Mall.
Pochopili sme, že kúsok z tohto koláča sa nám podarí ukrojiť jedine vtedy, ak výzvu uchopíme inak. Vytvorili sme preto e-shop hocostore.sk a značku hoco. pretvorili na lifestyle brand s prívlastkom “veľa muziky za dobrú cenu”.
Výskum
Aby sme potvrdili naše hypotézy a zistili, či má takýto nápad vôbec zmysel, rozhodli sme sa najskôr preskúmať trh. Chceli sme si overiť, či má značka potenciál na úspech a či si jej produkty nájdu svojich zákazníkov.
Výskum nám ich pomohol nielen identifikovať, ale aj odhaliť akí sú a čo je pre nich dôležité. Určili sme ním product market fit a stratégiu značky napasovali potrebám európskych zákazníkov.
Vizuálna identita
Východiskom pre identitu hocostore bol už existujúci dizajn manuál výrobcu hoco. V snahe zachovať rozpoznateľnosť značky, sme jej identitu ohýbali iba mierne.
Hrali sme sa s farebnosťou, typografiou a logom, z čoho vznikol nový, vizuálne odľahčený koncept. Čistý, minimalistický a prehľadný.
Použiteľný e-shop
Pri budovaní e-shopu pre hocostore sme pokračovali v duchu nastaveného konceptu. Cieľom bolo vytvoriť e-shop jednoduchý na použitie, ktorý pôjde ruka v ruke s identitou značky.
Copywriting
Pokračovali sme kompletným otextovaním shopu, vrátane všetkých produktových popisov. Pri písaní textov sme sa snažili vyhnúť suchým technickým parametrom, v ktorých sa bežný návštevník e-shopu ľahko stratí. Vlastnosti produktov sme popísali zrozumiteľne a ľudsky. Tak, aby ich pochopil naozaj každý.
Filter pre náročných
Nezabudli sme však ani na tých, ktorí sa v technológiách vyznajú. Návštevníci, ktorí pri výbere zohľadňujú konkrétne vlastnosti produktu, môžu na e-shope využiť vyhľadávanie pomocou prehľadného filtra.
Vylepšený nákupný košík
Zrozumiteľná pokladňa
Na hocostore sme preto stavili na jednokrokovú pokladňu – onepage checkout, vďaka ktorej má zákazník všetky informácie o objednávke neustále pred očami. Prehľadne zobrazené na jednom mieste, bez nutnosti kamkoľvek preklikávať alebo sa v nákupnom procese vracať.
Responzívnosť
Od menších až po tie najväčšie – pri 80% návštevnosti práve z mobilu je hocostore optimalizovaný pre všetky typy zariadení. Jeho obsah a prvky sa automaticky prispôsobia veľkosti obrazovky, na ktorom si ho užívateľ prezerá.
Tvorba obsahu
Samotné spustenie hocostore bol iba začiatok. Pochopili sme, že budúcich zákazníkov treba na shop nielen priviesť, ale ich so značkou aj zoznámiť a vybudovať v nich dôveru v jej produkty. To sa nám podarilo pomocou obsahového marketingu.
Postarali sme sa o tvorbu a distribúciu obsahu cez online kanály, navrhli vizuály, pričom pre niektoré produkty sme nafotili lifestylové fotky a natočili videá. Priebežne sa staráme o PPC kampane, sociálne siete a spolupracujeme s influencermi.
Bounce rate
Počas prvých 3 mesiacov sme znížili mieru okamžitých odchodov zo stránky – bounce rate o 15%. Za rok sa nám okamžité odchody podarilo znížiť až o 30%.
Konverzný pomer
Postupným budovaním povedomia a dôveryhodnosti značky na Slovensku sme za jeden rok dokázali zvýšiť konverzný pomer e-shopu (% návštevníkov, ktorí nakúpili) o 600%.