Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

Európske spotrebiteľské centrum

Európske spotrebiteľské centrum pomáha spotrebiteľom hájiť ich práva. Keď potrebujete reklamovať tovar kúpený v inom členskom štáte EÚ, keď neprimerane mešká váš let, keď vás podviedol e-shop – vtedy sa obrátite na Európske spotrebiteľské centrum.

Zadanie

Užívatelia sa na zastaranom webe s extrémne ťažkou navigáciou strácali. Navyše, stránka nebola vôbec optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Mobilní užívatelia však tvorili až tretinu návštev. Toto číslo bude zákonite rásť a preto sme web tvorili s prístupom „mobile-first“.

Postup

Analýza UX pomocou dát z Google Analytics

Konzultácie so zamestnancami úradu

Úplne nová štruktúra webu

Návrhy wireframov

Dizajn

Riešenie

Keď sa vám stratí batožina na letisku, jediné, čo máte, je mobil a stres. Preto bolo našim cieľom zjednodušiť navigáciu.

Hlavný prvok úvodnej stránky je rozdelenie tém.

V minulosti frustrovaní spotrebitelia do ESC telefonovali, pretože na webe nenašli odpovede na svoje otázky. To vyťažovalo Centrum nad jeho kapacity. Aby sme odbúrali tento zmätok, pod každým článkom v danej sekcii sú priradené relevantné FAQs. Zo samotných FAQs sme nechceli mať len statickú časť webu ale živý knowledge base.

Keď užívateľ zaklikne, že preňho odpoveď nebola nápomocná, ponúkneme mu kontaktný formulár, v ktorom môže svoju otázku položiť priamo ľuďom z ESC. Následne vyhodnocujeme užitočnosť odpovedí a priebežne ich upravujeme. Flow práce sa sprehľadnil a spotrebitelia rýchlejšie nájdu pomoc.

Podať sťažnosť v starej verzii bola nadľudská úloha. Okrem stresu zo stratenej batožiny sa vám tak pridal stres zo zlej užívateľskej skúsenosti. Nový proces je podstatne logickejší a prehľadnejší.

Výsledok

Spokojnejší spotrebitelia, ktorým sa dostane pomoci v problémoch. Efektívnejšie ESC. Menej telefonátov a viac vybavených podnetov.

Pozrieť všetky projekty