Európske spotrebiteľské centrum
Európske spotrebiteľské centrum pomáha spotrebiteľom hájiť ich práva. Keď potrebujete reklamovať tovar kúpený v inom členskom štáte EÚ, keď neprimerane mešká váš let, keď vás podviedol e-shop – vtedy sa obrátite na Európske spotrebiteľské centrum.
Zadanie
Užívatelia sa na zastaranom webe s extrémne ťažkou navigáciou strácali. Navyše, stránka nebola vôbec optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Mobilní užívatelia však tvorili až tretinu návštev. Toto číslo bude zákonite rásť a preto sme web tvorili s prístupom „mobile-first“.
Postup
Analýza UX pomocou dát z Google Analytics
Konzultácie so zamestnancami úradu
Úplne nová štruktúra webu
Návrhy wireframov
Dizajn
Riešenie
Keď sa vám stratí batožina na letisku, jediné, čo máte, je mobil a stres. Preto bolo našim cieľom zjednodušiť navigáciu.
Hlavný prvok úvodnej stránky je rozdelenie tém.
V minulosti frustrovaní spotrebitelia do ESC telefonovali, pretože na webe nenašli odpovede na svoje otázky. To vyťažovalo Centrum nad jeho kapacity. Aby sme odbúrali tento zmätok, pod každým článkom v danej sekcii sú priradené relevantné FAQs. Zo samotných FAQs sme nechceli mať len statickú časť webu ale živý knowledge base.
Keď užívateľ zaklikne, že preňho odpoveď nebola nápomocná, ponúkneme mu kontaktný formulár, v ktorom môže svoju otázku položiť priamo ľuďom z ESC. Následne vyhodnocujeme užitočnosť odpovedí a priebežne ich upravujeme. Flow práce sa sprehľadnil a spotrebitelia rýchlejšie nájdu pomoc.
Podať sťažnosť v starej verzii bola nadľudská úloha. Okrem stresu zo stratenej batožiny sa vám tak pridal stres zo zlej užívateľskej skúsenosti. Nový proces je podstatne logickejší a prehľadnejší.
Výsledok
Spokojnejší spotrebitelia, ktorým sa dostane pomoci v problémoch. Efektívnejšie ESC. Menej telefonátov a viac vybavených podnetov.