Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

Prestashop – Nová zákaznícka skupina

[:sk]Zákaznícke skupiny slúžia v Prestashope hlavne na rozdelenie zákazníkov do rozdielnych skupín. Každá skupina môže mať:

  • zľavy pre odlišné kategórie
  • zobrazovať alebo nezobrazovať ceny pri produktoch
  • zobrazovať alebo nezobrazovať moduly

 

Je možné, že raz narazíte na problém s pridávaním novej zákazníckej skupiny. Po vytvorení skupiny (v menu Zákazníci > Skupiny > Pridať novú skupinu), zákazníci z tejto skupiny nevidia všetky produkty vo Vašom eshope. Problém je, že novo vytvorená skupina nie je zapnutá pri kategóriach. Pri veľkom množstve kategórii by to obnášalo upravovanie každej kategórie zvlášť, kde novú zákaznícku skupinu priradíte do danej kategórie, a tým sú produkty v tejto kategórii viditeľné pre zákazníkov.

 

Na screenshotoch si ukážeme proces:

1. Otvoríte zoznam kategórií

zakaznicke-skupiny-1

 

2. Otvoríte danú kategóriu a priradíte novú skupinu k tejto kategórii

zakaznicke-skupiny-2

 

Pri veľkom množstve kategórií môže byť opakovanie procesu časovo náročné. Preto je aj druhá možnosť.

 

Pozor! Nasledovnú možnosť odporúčam iba pre zdatných používateľov alebo programátorov:

  1. Otvorte si editor Vašej databázy MySQL (v mojom prípade phpmyadmin)
  2. Prejdite do SQL príkazového riadku
  3. Naša nová skupina má ID 4 a preto v nasledujúcom SQL príkaze je číslo 4. Vy ho nahraďte svojim ID. „INSERT INTO ps_category_group (id_category, id_group) SELECT id_category, 4 FROM ps_category_group WHERE id_category > 3 GROUP BY id_category“
  4. SQL príkaz odošlite a priradenie novej skupiny do všetkých kategórii si overte v administrácii Vášho obchodu

 [:en]Zákaznícke skupiny slúžia v Prestashope hlavne na rozdelenie zákazníkov do rozdielnych skupín. Každá skupina môže mať:

  • zľavy pre odlišné kategórie
  • zobrazovať alebo nezobrazovať ceny pri produktoch
  • zobrazovať alebo nezobrazovať moduly

 

Je možné, že raz narazíte na problém s pridávaním novej zákazníckej skupiny. Po vytvorení skupiny (v menu Zákazníci > Skupiny > Pridať novú skupinu), zákazníci z tejto skupiny nevidia všetky produkty vo Vašom eshope. Problém je, že novo vytvorená skupina nie je zapnutá pri kategóriach. Pri veľkom množstve kategórii by to obnášalo upravovanie každej kategórie zvlášť, kde novú zákaznícku skupinu priradíte do danej kategórie a tým sú produkty v tejto kategórii viditeľné pre zákazníkov.

 

Na screenshotoch si ukážeme proces:

1. Otvoríte zoznam kategórii

zakaznicke-skupiny-1

 

2. Otvoríte danú kategóriu a priradíte novú skupinu k tejto kategórii

zakaznicke-skupiny-2

 

Pri veľkom množstve kategórii môže byť opakovanie procesu časovo náročné. Preto je aj druhá možnosť.

 

Pozor! Nasledovnú možnosť odporúčam iba pre zdatných používateľov alebo programátorov:

  1. Otvorte si editor Vašej databázy MySQL (v mojom prípade phpmyadmin)
  2. Prejdite do SQL príkazového riadku
  3. Naša nová skupina má ID 4 a preto v nasledujúcom SQL príkaze je číslo 4. Vy ho nahraďte svojim ID. „INSERT INTO ps_category_group (id_category, id_group) SELECT id_category, 4 FROM ps_category_group WHERE id_category > 3 GROUP BY id_category“
  4. SQL príkaz odošlite a priradenie novej skupiny do všetkých kategórii si overte v administrácii Vášho obchodu.

 [:]