Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

DIGITÁLNE NOVINKY 4

Nový rok, nové výzvy. Možno práve v duchu tohto hesla si sociálne siete pre svojich užívateľov pripravili viacero noviniek. Že ste nezachytili aké? Poďme sa spolu pozrieť na tie, ktoré uzreli svetlo sveta len nedávno.

FACEBOOK

Business stránky môžu do Stories vkladať CTA.

S rastúcim trendom Stories, využíva Príbehy na Facebooku čoraz viac značiek. Facebook preto najnovšie pridal CTA tlačidlá pre stránky. Pridaním niektorého z tlačidiel Nakupovať, Rezervovať, Zavolať alebo Získať trasu môžu stránky svojich potenciálnych zákazníkov ľahšie vyzvať k aktivite.

Reklamy s preklikom do WhatsApp.

Aplikáciu WhatsApp používa denne viac ako 300 miliónov aktívnych používateľov. To sa rozhodol využiť Facebook a inzerentom na celom svete prináša možnosť nasmerovať užívateľov z reklamy v News Feed priamo do WhatsAppu. Užívatelia sa vďaka tomu môžu z reklamy prekliknúť na otvorenie rozhovoru v aplikácii WhatsApp a cez okamžité správy a hovory komunikovať s firmami efektívnejšie.

Nové funkcie kamery v Messengeri.

Tesne pred Vianocami pribudli foťáku v Messengeri 3 nové nástroje. Boomerang, dobre známy z Instagramu, Selfie mode, ktorý pre väčší dôraz na tvár automaticky rozostrí pozadie, a funkcia rozšírenej reality AR, vďaka ktorej je do fotiek a videí v Messengeri možné umiestňovať interaktívne nálepky.

INSTAGRAM

Zdieľanie príspevku na viacerých účtoch súčasne.

Instagram spustil funkciu, vďaka ktorej je možné zdieľať ten istý príspevok na dvoch alebo viacerých účtoch. Novinka má podľa Instagramu ušetriť čas a úsilie marketérov, ktorí pod jednou značkou spravujú viacero účtov súčasne. Funkcia je k dispozícii iba na iOS zariadeniach, bez ďalších plánov na rozšírenie pre používateľov Androidu.

YOUTUBE

Skúšali ste už swipeovať videá?

Videá v Youtube aplikácii sa dajú prepínať swipeovaním. Intuitívnym posunutím prsta po obrazovke sa dá preskočiť na ďalšie video alebo vrátiť sa späť na to predchádzajúce. A nielen to. Čiastočným posunom je možné pozrieť si “náhľad” ďalšieho alebo predošlého videa, pričom video, ktoré aktuálne sledujete, bude pokračovať bez prerušenia. Škoda len, že swipeovanie je dostupné zatiaľ iba pre iOS zariadenia.

GOOGLE

Google si pamätá, čo vás zaujíma.

Google prichádza s novou funkciou vo Vyhľadávaní. Ak zvyknete opakovane hľadať informácie o témach ako napríklad varenie, dizajn, móda, či fitnes, Google si vaše predošlé hľadania zapamätá. V hornej časti stránky vám pri ďalšom hľadaní zobrazí kartu s výsledkami, ktoré s hľadanou témou súvisia. Nájdete v nej odkazy na stránky, ktoré ste už navštívili a Google vám zároveň pomôže objaviť ďalšie nové nápady.