Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

DIGITÁLNE NOVINKY 3

Vianoce sú za dverami a vy neviete, čo skôr? Kľudne na chvíľu vypnite a zabudnite na všetko, čo ešte musíte urobiť. Vyložte si nohy a prečítajte si ďalší diel digitálnych noviniek.

FACEBOOK

Miestne novinky v Today in.

Z prieskumu užívateľov vyplynulo, že 50% ľudí na Facebooku zaujíma lokálne dianie v ich komunite. Facebook preto predstavil novú funkciu s názvom Today In. Jej úlohou je prinášať relevantné informácie a miestne správy, vďaka čomu užívatelia v komunite ľahšie zistia, čo sa deje v ich blízkom okolí. Táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, v iných častiach sveta sa testuje.

Reklamy vo vyhľadávaní.

Po reklamách v Stories, Facebook rozmýšľa nad ďalšími možnosťami Umiestnení. Aktuálne testuje zobrazenie statického obrázku a carousela vo Vyhľadávaní. Tieto reklamné formáty by sa mali zobrazovať ako v základnom vyhľadávaní, tak aj vo výsledkoch vyhľadávania v Marketplace. Test prebieha v USA a Kanade, a podľa jeho úspešnosti sa Facebook rozhodne, či Search zaradí do zoznamu Umiestnení.

INSTAGRAM

Stories len pre vyvolených.

Instagram prišiel s novinkou, vďaka ktorej je možné selektovať ľudí, ktorým sa zobrazia vaše príspevky v Stories. S funkciou Blízki priatelia sa tak o vaše najobsobnejšie zážitky môžete podeliť len tými, ktorých si sami vyberiete.

Share with Your Close Friends on Instagram Stories

Starting today, you can make a close friends list and share stories with just the people you've added. Learn more about this update here: https://instagram-press.com/blog/2018/11/30/share-with-your-close-friends-on-instagram-stories/

Uverejnil používateľ Instagram Štvrtok 29. novembra 2018

Hlasové správy v Directe.

Ak ste si nevšimli, v správach na Instagrame pribudla nová ikonka. V Directe tak odteraz môžete komunikovať aj pomocou hlasových správ, podobne ako v Messengeri na Facebooku alebo Whatsappe. Instagramové nahrávky môžu byť dlhé jednu minútu a dajú sa použiť v súkromných správach aj v skupinových chatoch.

Budú mať influenceri vlastný typ účtu?

Instagram testuje nový účet s názvom “creator account”. Táto platforma by mala byť určená pre profily influencerov a ich špecifické potreby. Obsahuje sadu nástrojov, ktoré sú prispôsobené tomu, ako influenceri Instagram používajú. Zahŕňa štatistiky rastu, prokročilé dáta o followeroch, ale aj nové možnosti filtrovania správ a kontaktovania. Skôr než Instagram nový typ účtu uvedie do praxe, testuje ho na malej skupine užívateľov.

YOUTUBE

Stories už aj na Youtube.

Ani Youtube neobišiel trend Stories, a po roku testovania tohto formátu ich zavádza do praxe. Rovnako ako na iných sociálnych sieťach, aj v Stories na Youtube je možné pridávať filtre, texty, nálepky, a dokonca hudbu. A v čom sú Youtubové Stories unikátne?

Youtube pridal do Stories komentovanie a označovanie komentárov palcom hore alebo dole. Presne tak, ako sú jeho užívatelia zvyknutí. Celé vlákno sa zobrazuje publiku i tvorcom videí, ktorí môžu na komentáre reagovať. Či už srdiečkom, prípadne do komentára vložiť fotku, či video.

Stories sú dostupné pre všetky kanály s viac ako 10 000 subscribermi. Pridávajú sa cez mobilnú aplikáciu a po pridaní zostávajú aktívne až 7 dní.