DIGITÁLNE NOVINKY 3

Vianoce sú za dverami a vy neviete, čo skôr? Kľudne na chvíľu vypnite a zabudnite na všetko, čo ešte musíte urobiť. Vyložte si nohy a prečítajte si ďalší diel digitálnych noviniek.

FACEBOOK

Miestne novinky v Today in.

Z prieskumu užívateľov vyplynulo, že 50% ľudí na Facebooku zaujíma lokálne dianie v ich komunite. Facebook preto predstavil novú funkciu s názvom Today In. Jej úlohou je prinášať relevantné informácie a miestne správy, vďaka čomu užívatelia v komunite ľahšie zistia, čo sa deje v ich blízkom okolí. Táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, v iných častiach sveta sa testuje.

Reklamy vo vyhľadávaní.

Po reklamách v Stories, Facebook rozmýšľa nad ďalšími možnosťami Umiestnení. Aktuálne testuje zobrazenie statického obrázku a carousela vo Vyhľadávaní. Tieto reklamné formáty by sa mali zobrazovať ako v základnom vyhľadávaní, tak aj vo výsledkoch vyhľadávania v Marketplace. Test prebieha v USA a Kanade, a podľa jeho úspešnosti sa Facebook rozhodne, či Search zaradí do zoznamu Umiestnení.

INSTAGRAM

Stories len pre vyvolených.

Instagram prišiel s novinkou, vďaka ktorej je možné selektovať ľudí, ktorým sa zobrazia vaše príspevky v Stories. S funkciou Blízki priatelia sa tak o vaše najobsobnejšie zážitky môžete podeliť len tými, ktorých si sami vyberiete.

Share with Your Close Friends on Instagram Stories

Starting today, you can make a close friends list and share stories with just the people you've added. Learn more about this update here: https://instagram-press.com/blog/2018/11/30/share-with-your-close-friends-on-instagram-stories/

Uverejnil používateľ Instagram Štvrtok 29. novembra 2018

Hlasové správy v Directe.

Ak ste si nevšimli, v správach na Instagrame pribudla nová ikonka. V Directe tak odteraz môžete komunikovať aj pomocou hlasových správ, podobne ako v Messengeri na Facebooku alebo Whatsappe. Instagramové nahrávky môžu byť dlhé jednu minútu a dajú sa použiť v súkromných správach aj v skupinových chatoch.

Budú mať influenceri vlastný typ účtu?

Instagram testuje nový účet s názvom “creator account”. Táto platforma by mala byť určená pre profily influencerov a ich špecifické potreby. Obsahuje sadu nástrojov, ktoré sú prispôsobené tomu, ako influenceri Instagram používajú. Zahŕňa štatistiky rastu, prokročilé dáta o followeroch, ale aj nové možnosti filtrovania správ a kontaktovania. Skôr než Instagram nový typ účtu uvedie do praxe, testuje ho na malej skupine užívateľov.

YOUTUBE

Stories už aj na Youtube.

Ani Youtube neobišiel trend Stories, a po roku testovania tohto formátu ich zavádza do praxe. Rovnako ako na iných sociálnych sieťach, aj v Stories na Youtube je možné pridávať filtre, texty, nálepky, a dokonca hudbu. A v čom sú Youtubové Stories unikátne?

Youtube pridal do Stories komentovanie a označovanie komentárov palcom hore alebo dole. Presne tak, ako sú jeho užívatelia zvyknutí. Celé vlákno sa zobrazuje publiku i tvorcom videí, ktorí môžu na komentáre reagovať. Či už srdiečkom, prípadne do komentára vložiť fotku, či video.

Stories sú dostupné pre všetky kanály s viac ako 10 000 subscribermi. Pridávajú sa cez mobilnú aplikáciu a po pridaní zostávajú aktívne až 7 dní.