Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

Digitálne novinky 2

Tak, ako sme sľúbili, po dvoch týždňoch sme si pre vás znova prichystali prehľad aktuálnych noviniek z digitálneho sveta. Sadnite si a vychutnajte si pri nich rannú alebo poobednú kávičku 🙂

FACEBOOK

Všimli ste si už 3D fotky na Facebooku?

Facebook nedávno spustil aplikáciu 3D Photos. Fotky odfotené v tomto režime majú hĺbku a pri pohybe smartfónu akoby reagovali. Zaujímavé je, že síce sa zobrazujú každému užívateľovi rovnako, nie každý ich môže odfotiť. Zachytenie 3D fotiek je zatiaľ dostupné zatiaľ iba pre majiteľov iPhonov.

How to Create 3D Photos

We presented the 3D photos feature and now we're handing the creativity off to you! We can't wait to see what you come up with. If you need a little help getting started, check out our video on how to post a 3D photo. What are you excited to bring to life using this immersive format?

Uverejnil používateľ Facebook 360 Štvrtok 11. októbra 2018

Úspešnosť vašich kampaní odmeria Facebook Attribution.

Po mesiacoch testovania Facebook predstavil Facebook Attribution – nový nástroj na meranie výkonnosti reklám. Obsahuje údaje z rôznych zdrojov (vrátane Facebook Insights a Facebook Pixel) a pomáha lepšie pochopiť, aká je cesta vášho zákazníka. S jeho pomocou si viete porovnať, ako úspešné boli vaše kampane na Facebooku, ale aj mimo neho.

Ankety vo videoreklamách.

Facebook má v pláne prísť s novým reklamným videoformátom, do ktorého sa budú môcť diváci zapojiť hlasovaním. Aktuálne túto možnosť testuje na malom percente užívateľov, no vybraní inzerenti už teraz môžu do svojich videoreklám vkladať ankety s možnosťami. Cieľom experimentu je zistiť, či je možné s divákmi týmto spôsobom komunikovať a zvýšiť tak ich engagement s reklamou.

 

Jednoduchší a farebnejší Messenger.

Facebook spúšťa novú verziu Messengera, ktorú plánuje v najbližších týždňoch postupne rozšíriť globálne. Messenger 4 vychádza z prieskumu užívateľov, v ktorom až 70% opýtaných tvrdí, že jednoduchú použiteľnosť považujú za hlavnú prioritu pri posielaní správ. Zároveň sa až 62% užívateľov vyjadrilo, že vďaka Messengeru sa cítia byť v bližšom spojení so svojimi priateľmi. Nový Messenger by mal preto obsahovať zjednodušenú navigáciu, ale napríklad aj možnosť prispôsobiť posielané správy pomocou farebných gradientov.

PINTEREST

Rýchle nakupovanie vďaka Produktovým pinom.

Ak patríte k nadšencom, ktorí na Pinterest pravidelne chodia po dávku inšpirácie, táto novinka vás poteší. Určite sa vám už stalo, že ste naďabili na produkt, ktorý ste jednoducho museli mať. Pinterest na tieto situácie myslí, a práve preto sa rozhodol zaviesť tzv. Produktové piny. Tie sú prepojené s e-shopom predajcu a dynamicky zobrazujú aktuálnu cenu a dostupnosť produktu, ktorý si potom viete pár klikmi objednať.

YOUTUBE

Zmena Atribučného okna pre videoreklamy.

Youtube sa rozhodol aktualizovať metriky, ktoré počítajú zhliadnutia reklám. Atribučné okno sa rozhodol zmeniť na “10 sekúnd a 3 dni”, čo znamená, že za zhliadnutie reklamy sa bude rátať vždy, keď užívateľ pozrie 10 sekúnd videoreklamy. Ako tvrdí Youtube, táto zmena lepšie odráža vzťah medzi zobrazením videoreklamy a konverziou, ako pôvodné atribučné okno “30 sekúnd a 30 dní”.

Živé vystúpenia v reálnom čase na Youtube.

Hudobní fanúšikovia si živé vystúpenia svojich obľúbených umelcov budú môcť pozrieť v reálnom čase na Youtube. Novinku prináša Youtube v spolupráci s Eventbrite, pričom je dostupná zatiaľ iba v USA. Vstupenky budú dostupné online a preklikom z Youtube sa budú dať kúpiť priamo na stránke Eventbrite.

GOOGLE

Reporting v Data Studio.

Google oficiálne uviedol na trh Data Studio. Nástroj má slúžiť na reporting a vizualizáciu údajov z rôznych zdrojov. Integruje informácie od viac ako 500 poskytovateľov dát (vrátane Google Analytics, Google Ads, Youtube Analytics…) a ponúka možnosti, ako zozbierané údaje prezentovať. Pomáha informácie zoradiť a vytvára z nich zrozumiteľné prehľady. Aktuálne je dostupný pre všetkých užívateľov zadarmo.