Čo je UX?

User experience (UX) alebo v preklade „užívateľský zážitok“ je dizajn, ktorý sa snaží splniť potreby používateľa.

Dizajn UX je proces navrhovania digitálnych alebo fyzických produktov, ktoré sú užitočné, ľahko použiteľné a príjemné na interakciu.

Dizajnéri, ktorí pri vytváraní produktov využívajú UX prístup, poskytujú užívateľom zmysluplné a relevantné skúsenosti a snažia sa o vylepšenie ich zážitku pri interakcii s produktom.

Prečo je UX dôležité pre vašu firmu?

  1. zníženie nákladov
    UX pomáha predísť problémom s použiteľnosťou hneď na začiatku, čo je oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako dodatočné opravy chýb a nedostatkov.
  2. zvýšenie počtu konverzií
    Spokojný zákazník je platiaci zákazník. Preto dobrá používateľská skúsenosť vedie k vyššiemu počtu želaných konverzií (napr. nákupov, registrácií).
  3. budovanie dôvery
    Dizajn UX poskytuje užívateľom to, čo hľadajú. Tým pomáha získať si ich dôveru. Dôvera zasa vedie k väčšiemu využívaniu produktu či služby.
  4. lojalita zákazníkov
    Pozitívne skúsenosti udržujú užívateľov lojálnych. A práve spokojnosť s UX dokáže zabezpečiť, že sa k vám zákazníci budú vracať.
  5. rozširovanie povedomia
    Ak používateľom poskytujete dobrú skúsenosť, verte, že sa o ňu radi podelia. Dobré UX preto môže viesť k zvýšeniu počtu zákazníkov, a to práve na základe odporúčaní predošlých spokojných zákazníkov.

Digitálne novinky 1

Vo svete online sa stále niečo deje. Občas ani my nestačíme sledovať všetky aktuality a nasávať každodenné zmeny. Preto sme sa rozhodli, že ich začneme spisovať. Pre seba i pre vás. A s tými, ktoré nás zaujmú najviac, sa pravidelne podelíme.

Vitajte pri prvých digitálnych novinkách 🙂

FACEBOOK

Zmení Facebook rozmery pre náhľad obrázka?

Facebook uvažuje nad zmenou formátu pre obrázok, ktorý sa zobrazuje v náhľade odkazu v News feede. Pôvodné zobrazenie “na šírku” by mohol nahradiť formát 1:1. Ten sa používa na Instagrame. Jednotný formát pre obe sociálne siete by mal priniesť efektívnejšie zdieľanie príspevkov/kampaní medzi Facebookom a Instagramom. Facebook aktuálne testuje zmeny iba na malom percente užívateľov a tvrdí, že zatiaľ ich neplánuje rozšíriť globálne. Zaujímavosťou je, že test prebehol aj na slovenskom Denníku N.

Marketplace poháňaný umelou inteligenciou.

Predávate na Marketplace? Facebook chce predajcom pomôcť spojiť sa s potenciálnymi kupujúcimi rýchlejšie. Preto, pri príležitosti druhého výročia vzniku Marketplace, sa jeho tvorcovia rozhodli prísť s niekoľkými novinkami. Najzaujímavejšou je, že nové funkcie využívajú umelú inteligenciu. Tá podľa všetkého dokáže automaticky zlepšiť kvalitu fotiek, automaticky kategorizovať predávané produkty a navrhnúť vhodné cenové rozmedzie.

AI in Marketplace

Uverejnil používateľ Facebook Utorok 2. október 2018

Hlasové navigovanie v Messengeri.

Messenger sa pravdepodobne bude dať ovládať hlasom. Facebook novinku testuje interne a všetky podrobnosti si zatiaľ necháva pre seba. Je však veľmi reálne, že budúce verzie aplikácie budú obsahovať tlačidlo „M“ (ako Messenger asistent), ktoré bude slúžiť na aktiváciu hlasových povelov.

INSTAGRAM

Ľahšie pridávanie kontaktov vďaka Nametagu.

Instagram sa rozhodol uľahčiť nadväzovanie kontaktov. Nových priateľov si teraz môžete pridať naskenovaním ich Nametagu. Instagram túto funkciu zaviedol globálne a je dostupná ako pre súkromné, tak aj pre firemné účty.  Nametag je teda niečo ako vizitka vášho profilu a každý užívateľ si ho môže prispôsobiť podľa seba. Ako na to, si pozrite vo videu 🙂

Posielanie GIFiek v správach.

Skvelá správa pre všetkých, ktorí radi posielajú GIFká. Na Facebooku sú obľúbenou formou odpovede a zdá sa, že ani Instagram nechce zaostávať. GIFká na Instragrame je možné posielať zatiaľ iba v directe (správach), ale uvidíme, aké ďalšie zmeny prinesie budúcnosť.

Nakupovanie v Stories už aj u nás.

Určite ste zaregistrovali, že v zahraničí Instagram už dlhšie testoval nakupovanie v príbehoch. Aktuálne túto možnosť rozšíril o ďalších 46 krajín, vrátane Slovenska. Aj u nás je teda konečne možné označiť produkty v Storkách a zákazníkom stačí jednoducho kliknúť, aby o nich zistili viac.

GOOGLE

Aktivita v My Business zlepšuje viditeľnosť vo vyhľadávaní.

Ak ste ešte v službe Google My Business nepridali žiadny príspevok, len smelo do toho! Pomocou príspevkov môžete prezentovať vašu firmu a byť v kontakte s ľuďmi, ktorí vás na Google hľadajú. Ale to nie je všetko. Každý pridaný príspevok ostáva aktívny po dobu 7 dní a počas tohto obdobia sa aktívne zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Pravidelné pridávanie príspevkov v My Business preto pomáha zvýšiť viditeľnosť vášho podnikania na Google.

Vytvorte si .page na Google.

Google predstavil svoju novú službu na vlastnej TLD doméne .page. Táto služba umožňuje jednoduchý spôsob, ako sa prezentovať online. Svojim užívateľom poskytuje možnosť vytvoriť si jednoducho a bezpečne webstránku, blog alebo eshop s koncovkou .page. Bezpečnosť je najvyššou prioritou, a preto samotný Google trvá na tom, aby všetky stránky vytvorené na doméne .page mali SSL certifikát.